HET GOEDE NIEUWS ZENDING

Filippenzen - Bijbelstudie van versen

Filippenzen 2:5

Filippenzen 2:5

Jezus zal altijd ons voorbeeld zijn van nederigheid, vrijgevigheid en onvoorwaardelijke liefde. In een wereld die zo weinig goede voorbeelden heeft, blijft Hij onze grootste inspiratiebron. Hij koos ervoor om ons te dienen, in plaats van gediend te worden, beroofde zichzelf van al zijn glorie, macht en onbehagen en woonde onder zondaars.
De koning werd een dienaar om al zijn dienaren naar het eeuwige koninkrijk te leiden.

Stop nu en denk na. Schuif je vingers over het hout en druk de spijker tegen je hand. Proef de smaak van de azijn en voel de kneep op je voorhoofd. Voel het dikke stof vochtig van het bloed van Jezus. Laat de martelwerktuigen zijn verhaal vertellen. Hoor hoeveel ze onthullen wat God deed om jouw hart te winnen.
Tekst uit het boek "Hij koos de anjers" van Max Lucado.

Laten we als dienstknechten van Jezus nooit ijdelheid en trots, zelfgenoegzaamheid of iets dergelijks in ons hart laten wonen. Mogen we denken, handelen en zijn zoals Jezus!

Filippenzen 4:6

Filippenzen 4:6

Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God (Filippenzen 4:6).

God wil niet dat we pijn lijden als we geconfronteerd worden met gebeurte-nissen want zorgen verlammen ons geloof en ons gebedsleven. Mogen jouw verzoekschriften in alles bekend worden bij God door gebed en smeking, met dankzegging.

Filippenzen 4:8

Filippenzen 4:8

De gelovige christen, de wijze maagd, dient onder controle van de Heilige Geest te leven. Een rechtvaardig leven, een waardig leven tot eer en glorie van God de Vader. Geen oneerlijkheid, zich houden aan de voorschriften van de wet en de verkeersregels. De ogen sluit bij het zien van vuiligheid op de televisie.

Respect hebben voor de ander. De christen dient alles te beoefenen in zijn of haar dagelijkse leven wat deugd en lof verdient.

Paulus heeft in zijn brieven geschreven wat hij heeft geleerd gedurende zijn drie jaar training door de Here Jezus Christus persoonlijk (Galaten 1:12 en 18). De christen ontvangt zijn of haar onderwijs direct uit Gods Woord, de Bijbel.

Het is aan de wijze maagd (Mattheüs 25), de christen om dat in toepassing te brengen in het dagelijkse leven en als voorbeeld voor de ongelovige te zijn.

Dan ontvangt de christen een diepe innerlijke vrede van God waarmee hij of zij de dagelijkse problemen aan kan.

Het is de dwaze maagd, christen die achter blijft op aarde bij de Opname van de Gemeente (Mattheüs 24:40-42) en door de Grote Verdrukking gaat.