2 Kronieken - Bijbelstudie van versen

2 Kronieken 2:6

2 Kronieken 2:6
  • Begrijp dat God het universum volledig bezet. Weet dat niets wat we kunnen bouwen jou kan bevatten; het enige wat we kunnen doen is Zijn glorie weerspiegelen.
  • Identificeer de zonden van jouw land door te belijden dat ze de jouwe zijn.
  • Bekeer je en verneder jezelf. Zoek het aangezicht van God om jouw zegen te herstellen en geloof met heel je hart dat Hij jouw roep zal beantwoorden.
  • Houd je van trots om te slagen. Wees er zeker van dat trots je te gronde zal richten (2 Kronieken 26:16-20).

2 Kronieken 7:15

2 Kronieken 7:15

GEBED! HET FUNDAMENT VAN DE CHRISTEN!

In de Geest wordt gebed een voorbede. Iedereen die vervuld is met de Geest van God wordt een bemiddelaar.

We moeten gebed zien als bediening. In de Bijbel was de geheime bediening van gebed het geheim van de bediening.

Bidden is de hoogste van alle bedieningen!

In de Schrift geldt dat hoe hoger iemands bediening is, hoe meer hij een man of zij een vrouw van gebed is.

Denk aan Abraham, Mozes, Samuël, David, Elia en alle oudtestamentische profeten. Zacharia, Simeon, Jezus en alle mannen van het Nieuwe Testament.

De Bijbel is de biografie van mannen van God die machtig waren in gebed en die het aangezicht van de aarde veranderden omdat ze voortdurend het aangezicht van God zochten.
Bidden was voor hen geen secundaire bediening. Voor hen was het de bediening van ministeries.

Moge God u zegenen, strijder en strijdster van God! Het is onze tijd en tijd om vooruit te gaan BIDDEN en de hemelen te openen met onze aanbidding!

2 Kronieken 13:18

2 Kronieken 13:18
  • Gods openbaring in Exodus 17 als “De Heer, mijn vlag” (dat wil zeggen: "mijn overwinning" of "mijn wonder") verzekert de overwinning voor Gods volk voor altijd.
  • Overwinning in geestelijke strijd komt als we de Heer, vecht voor ons.
  1. Vertrouw op de wijsheid, kracht en bekwaamheid van de Heer als u met geestelijke tegenstand te maken krijgt.
  2. Zorg ervoor dat dit de snelste weg naar de overwinning is.
  3. Geef jezelf aan de Heer wanneer de goddelozen barrières opwerpen of een houding van vervolging vertonen.
  4. Wees er zeker van dat de mens die eindig is, God die niet kan overwinnen.
  5. Kondig de aanwezigheid van de Heer aan. Reken op Zijn aanwezigheid als je met tegenstand te maken krijgt.
  • Weet dat de strijd niet de jouwe is, maar de Zijne !!!

Vertrouw op de Heer in je strijd en Hij zal die voor je strijden!

2 Kronieken 16:9

2 Kronieken 16:9<
  • Wat betekent het om een ​​hart te hebben dat volledig aan God is toegewijd? Het betekent niet perfect handelen; het betekent dat je een oprecht verlangen hebt om het goede te doen en om Hem te behagen.
  • Mensen met een volmaakt hart houden echt van God, ook al zijn ze zelf onvolmaakt. Ze kunnen fouten maken of hun geduld verliezen. Maar als ze dat doen, bekeren ze zich snel en maken ze de zaken weer in orde met God. Als ze iemand beledigen, vernederen ze zichzelf en vragen ze om vergeving.
  • Als we een hart hebben dat volledig aan God is toegewijd, beschouwt Hij ons als perfect en werkt met ons samen naarmate deze eigenschap steeds reëler wordt in ons leven.
  • Blijf werken aan de dingen die je in jouw leven moet veranderen, en terwijl je hierop gefocust bent, houd je jouw volmaakte hart - volledig toegewijd aan God.

2 Kronieken 17:7

2 Kronieken 17:7<

Geen opwekking is mogelijk zonder het Woord van God te eren. Dit was een systematische studie van de boodschap, uit het deel van het Oude Testament dat de Pentateuch wordt genoemd en dat is samengesteld uit de vijf boeken van Mozes. Elke Leviet had zijn eigen exemplaar en geeft aan dat ze misschien zeldzaam waren. Dit was het begin van religieus onderwijs buiten het huis en de tempel. Het is het enige verslag van dit soort zending, waarbij de wet ook werd onderwezen, zij het onder andere omstandigheden.

Er staan ​​belangrijke geestelijke waarheden in de verzen 1-10.

  1. Een man trad in de voetsporen van een goede vader,
  2. Religieus geloof werd beslist gehandhaafd ondanks tegenstand,
  3. Welvaart volgde op trouw,
  4. Soms moet een mens iets vernietigen, zodat hij het vervolgens kan reconstrueren,
  5. Een vrome man moet zijn geloof delen.

2 Kronieken 20:12

2 Kronieken 20:12<

WAT IS DE INVLOED OP DE MANIER VAN GODs WERKEN ALS WE HEM ZOEKEN!

Dit hoofdstuk kan worden onderverdeeld in 3 delen:
1- Gebed
2- Gods antwoord
3- Bevrijding

  1. GEBED - (20:5-13)
    In tijden van crisis is gebed een bron van kracht die ons kan herinneren aan eerdere ervaringen waarin we door God werden geholpen. De koning en zijn volk stonden voor het soort dilemma dat we allemaal meer dan eens in ons leven tegenkomen: EN WE WETEN NIET WAT WE DIENEN TE DOEN. Maar hij had ook de middelen om het probleem op te lossen. Dit middel is beschikbaar voor elke ware dienstknecht van God: onze ogen zijn op U gericht.
  2. GODs ANTWOORD (20:14-19)
    Als Gods volk oprecht bidt, antwoordt God. Soms is het nodig om eerst te bidden en daarna alle natuurlijke menselijke inspanningen te ondernemen.

    "De strijd is van de Heer"; dit was een bemoedigende gedachte die in de verzen 14-20 aan koning Josafat werd gepresenteerd. Ze zouden de vijand zonder angst of verbazing tegemoet treden. Verlossing werd beloofd door de hand van God, en niet op een andere manier. De beloning van geloof is zekerheid en succes.
  3. BEVRIJDING (20:20-30)
    Dit was een heilige oorlog. In plaats van de ark leidden de Levieten het leger en zongen de schoonheid van heiligheid en de onveranderlijke liefde van hun God. Zoals de Heer had beloofd, hoefde Juda niet te vechten. Er ontstond een intern geschil tussen de soldaten die hen zouden aanvallen, en ze vochten tegen elkaar. Niemand ontsnapte!

    Als we met problemen worden geconfronteerd, moeten we naar God rennen in plaats van achter mensen aan te gaan. We moeten God zoeken in plaats van onze eigen mening of de mening van anderen. God kan iemand leiden door advies te geven, maar we moeten altijd eerst tot God bidden om te laten zien dat we Hem boven alles eren en vertrouwen.

2 Kronieken 20:15

2 Kronieken 20:15<

OVERWINNING IS VAN HET VOLK VAN GOD DIE HEM ROEPT!

Iedereen was aan het bidden, zodat het antwoord iedereen bereikte!

God denkt eraan om Zijn eigen volk te beschermen! David zei: Deze dag zal de Here u in mijn macht overleveren en ik zal u verslaan ... en deze gehele menigte wete, dat de Here niet verlost door zwaard en speer. Want de strijd is des Heren en Hij geeft u in onze macht (1 Samuel 17:46-47).

De menselijke inspanning in de oorlog van Israël werd beheerst door goddelijke macht.

In deze strijd behoeft niemand om te strijden, stelt u op, blijft staan, dan zult gij zien, dat de Here u de overwinning geeft (2 Kronieken 20:17).

VERTROUW DE HEER! Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Jezus, die ons heeft liefgehad (Rom. 8:37).

Het corona virus is een test om de mensheid wakker te schudden. Het is een test wie om zijn naaste geeft of wie slechts aan zijn of haar eigen belangen denkt. Zelf rijk wenst te worden ten koste van de naaste en over lijken gaat. Het is God die openbaart en deze ziekte kan overwinnen.

2 Kronieken 20:20

2 Kronieken 20:20
  1. Geloof is geworteld in vertrouwen van het getuigenis van God dat in de Schrift is opgetekend en verlicht door de Heilige Geest.
  2. Om in geloof te groeien, is het noodzakelijk om te kiezen voor acceptatie en gehechtheid aan het getuigenis van de Schriften, er loyaal aan te worden.
  3. Ontwikkel een spirituele visie: Kies ervoor om de Bijbel te geloven als Gods woord in absolute zin.
  4. Vertrouw op wat ze getuigt over de aard, het karakter en de beloften van God.
  5. Geloof in hen die het woord van God verkondigen.
  6. Gebruik en geloof in lofprijzing als een krachtig en efficiënt spiritueel wapen.

2 Kronieken 20:21

2 Kronieken 20:21

KRACHTIGE LOFPRIJZING GEEFT OVERWINNING!

Een les over DE KRACHT VAN GEBED. Juda werd uitgedaagd door de dodelijke vijanden, Moab en Ammon.

De mensen zoeken God in gebed en geloven in de Here, hun God (2 Kronieken 20:1-14).

Dan horen ze de woorden van de profeet: 'WEEST NIET BEVREESD ... want de strijd is niet van jou, maar van God (vers 15).

De overwinning kwam op een krachtige manier! DE ZANGERS STONDEN OP OM DE HERE, DE GOD VAN ISRAËL, MET ZEER KRACHTIGE STEM TE LOVEN (vers 19).

De opdracht was: "LOOFT DE HERE, WANT ZIJN GOEDERTIERENHEID IS TOT IN EEUWIGHEID (v.21).

Het resultaat van deze krachtige lof was een complete overwinning!

God troont onder de lof van zijn volk. Wat de situatie of het moment ook is als Gods volk looft, regeert God en doet geweldige dingen voor jou.

In deze tijd van corona virus en Covid-19 is het de taak van christenen om KRACHTIG GOD aan te roepen en te loven. Dan zal de overwinning op satan compleet zijn.

2 Kronieken 32:7

2 Kronieken 32:7

RICHTLIJNEN VOOR HET BEHAALEN VAN DE OVERWINNING

Gods openbaring in Exodus 17 als DE HEER, MIJN VLAG (dat wil zeggen, MIJN OVERWINNING of MIJN WONDER) verzekert de overwinning voor Gods volk voor altijd.

Overwinning in geestelijke strijd komt als we de Heer toestaan voor ons te vechten.

Dit is de betekenis van vertrouwen dat de Heer onze strijd zal voeren en dat wij er nog steeds zullen zijn om ZIJN verlossing te aanschouwen.

  1. Vertrouw op de wijsheid, kracht en bekwaamheid van de Heer als u met geestelijke tegenstand te maken krijgt.
  2. Zorg ervoor dat dit de snelste weg naar de overwinning is!
  3. Geef uzelf aan de Heer wanneer de goddelozen barrières opwerpen of een houding van vervolging vertonen.
  4. De mens is eindig, hij kan God niet overwinnen.
  5. Kondig de aanwezigheid van de Heer aan. Reken op Zijn aanwezigheid als u met tegenstand te maken krijgt.
  6. Weet dat de strijd niet de jouwe is, maar de Zijne!

Vertrouw uw strijd aan de Heer en Hij zal hem voor u strijden!

2 Kronieken 32:8

2 Kronieken 32:8
  • Overwinning in geestelijke strijd komt als we de Heer toestaan om voor ons te strijden.
  • Vertrouw op de wijsheid, kracht en bekwaamheid van de Heer als je met geestelijke tegenstand te maken krijgt. Zorg ervoor dat dit de snelste weg naar de overwinning is.
  • Wens de aanwezigheid van de Heer. Reken op Zijn aanwezigheid als je met tegenstand te maken krijgt.
  • Weet dat de strijd niet de jouwe is, maar de Zijne. VERTROUW JE STRIJD AAN DE HEER EN HIJ ZAL VOOR JE VECHTEN 2 Kronieken 20:15-20.
  • God zegene je! De Heer der heerscharen is met ons, de God van Jakob is onze toevlucht !!!

2 Kronieken 32:31

2 Kronieken 32:31

Merk op in 2 Kronieken 32:31 dat God Hizkia verliet "om hem te testen en alles te weten wat in zijn hart was". Wees niet ontmoedigd als je het gevoel hebt dat er momenten zijn waarop God je 'alleen' laat en je Zijn aanwezigheid niet opmerkt en zelfs Zijn stem niet hoort.

Soms zwijgt Hij en wordt Hij schijnbaar onmerkbaar, alleen maar om te zien of we Hem trouw blijven.
Beslis nu om altijd trouw te zijn, zowel in moeilijke als in goede tijden.